Od roku 2005 intenzivně a kontinuálně upravujeme motory v těchto oblastech:
Energetika: instalace nových a úpravy stávajích diesel motorgenerátorů na pohon oleji s vyšší viskozitou
Kogenerace - nové i stávající diesel motorgenerátory doplňujeme a modifikujeme pro pro využití odpadního tepla a zapojíme do topné soustavy
Doprava - upravujeme palivové soustavy silničních nákladních vozidel pro zajištění vyšší efektivity, méně spalin, lepší ekonomiky provozu a menšího dopadu na ekologii
Ano. Na každou alternativu k motorové naftě pamatuje Zákon o spotřební dani. Povinnost zaplatit spotřební daň vzniká uživateli okamžikem použití. Informujte se laskavě u svého správce daně. Jsou také rozdíly mezi pohonem motoru, výrobou tepla či obnovitelné elektřiny.
Naše zaměření je primárně na rostlinné oleje, ale během dlouholeté praxe jsme se setkali s dalšími možnostmi:
za studena lisované rostlinné oleje
za tepla lisované a použité rostlinné oleje (UCO - Used Cooking Oil) - podmínkou je zpracování tohoto rostlinného oleje fyzikálně-chemickým procesem zvaným degumming (odslizení - jde o odstranění fosforu a vodou rozpustných nečistot jako jsou soli, potravinová aditiva, barviva, ochucovadla apod.)
různé minerální recykláty jako například transformátorové chladící oleje, hydraulické a převodové oleje - podmínkou je odpovídající zpracování vstupní suroviny
živočišné sádlo
parafíny
Naše oficiální stanovisko je že nikoliv.
Zkušenosti z provozu naznačují, že výkon motoru lehce vzroste a spotřeba lehce klesne. Důvodem jsou tyto skutečnosti:
horké palivo se snadněji ve válci vstřikovačem atomizuje a beze zbytku shoří - dokonaleji předá svoji energii
alternativy k naftě mají vyšší hustotu (motorová nafta 0,85Kg/L vs například rostlinný olej 0,92Kg/L)
Drtivá většina dieselových motorů je stabilně poháněna motorovou naftou, mnohdy s biosložkou. Pro tyto motory je určen náš systém předehřevu paliva před vstupem do motoru Diesel-EcoTherm.
Při požadavku pohonu motoru vysoce viskózním palivem je nutné zajistit studený start motoru na motorovou naftu a až po zahřátí lze přepnout na alternativu. Před ukončením provozu motoru je nutné přepnout zpět na naftu. Tento systém zajišťuje pravidelný proplach motoru horkou naftou a předchází vzniku úsad. Pro dvoupalivové motory nabízíme dvounádržový systém s předhřevem DualFuel. Tak zajistíme dlouhodobě spolehlivý provoz motoru.
Ano. Rostlinný olej lze míchat s motorovou naftou, ale pouze v palivové nádrži daného motoru. Míchání nafty s rostlinným nebo jakýmkoliv jiným olejem mimo palivovou nádrž je "výrobou paliv a maziv", a to téměř nikdo nechce.
Naše zaměření je primárně na motory s výkonem nad 100kW a zde máme pozitivní zkušenosti do emisní třídy Euro 6.
Motory nižších výkonů upravujeme do emisní třídy Euro 3.
Naše úpravy palivových systémů jsou provedeny pouze na přívodním vedení k motoru, na něm samotném se nic nemění. Nejsou změněny žádné vlastnosti.
Jedinou vyjímkou jsou přídavné nádrže, pokud jsou přidělány k silničnímu vozidlu pevně (nejde je ručně vyjmout), musí se taková nádrž zapsat do technického průkazu z důvodu změny poměru mezi pohotovostní a užitečnou hmotností.